Wat is relevante content?

Content is relevant indien het voldoet aan de vragen waarmee potentiële consumenten naar Google gaan. Als het aansluit op de zoekwoorden van de consumenten. (zie hiervoor de blog over zoekwoorden). Maar er is meer voor nodig om waardevol en relevant te zijn. Met de content op jouw site wil je geïnteresseerden niet alleen raken in het hoofd, maar ook in het hart. We schrijven content niet alleen voor de robots van Google. Content is pas relevant als de zoekwoorden en de boodschap van de zender afgestemd zijn op de angsten/dromen/geheimen/behoeftes van de doelgroep. Bij succesvolle content is ontvankelijkheid van de ontvanger namelijk een voorwaarde!

Wat zijn de drijfveren om te zoeken op Google?

Maak daarvoor gebruik van menselijke drijfveren; angsten/dromen/geheimen/behoeftes.

Angst (angsten van consumenten)

Dromen

Geheimen

Behoefte

Waardevol wil zeggen: informatie waar je potentiële klant naar op zoek is. Dat betekent dat het essentieel is dat je een goed beeld hebt van welke informatiebehoefte je klant heeft. Het vertalen van de zoekwoorden naar deze menselijke drijfveren zorgt voor relevante content op het gebied van het product dat jij verkoopt: alleen zo kun je (potentiele) klanten binden & boeien. Je raakt de doelgroep niet alleen in het hoofd (kennis, specialisme), maar ook in het hart (doordat je appelleert aan angsten/dromen/geheimen/behoeftes). Uiteraard uitgaande van de in de basis geformuleerde relevante keywords, merkwaarden en boodschap van jouw webshop.